Ga direct naar de hoofdinhoud van deze pagina.

Branding Engels Machines

Engels Machines speelt sinds 1999 een prominente rol in de ontwikkeling van machines voor het mechanisch oogsten van asperges. De machines zijn ontwikkeld met het oog op gebruiksgemak. Iedereen kan de machines gemakkelijk bedienen, eventuele problemen met de machines zijn makkelijk op te lossen en de asperge kan door betere temperatuurregeling eerder in het seizoen geoogst worden.

Op deze pagina lees je hoe de branding van Engels Machines tot stand kwam.

Artline werd destijds gevraagd voor het ontwikkelen van een logo dat kon worden gebruikt op de machines en op het drukwerk. Inmiddels is Engels Machines uitgegroeid tot een grote naam in de aspergewereld en worden de machines door heel Europa geleverd. Artline heeft inmiddels de branding en een compleet nieuwe huisstijl ontwikkeld voor Engels Machines. De branding is gebaseerd op de merkessentie die we samen met de klant hebben bepaald.

De merkessentie is een gevoel dat Engels Machines als merk gaat uitstralen. De merkessentie is alleen bedoeld voor intern gebruik en zal niet letterlijk genoemd worden. De merkessentie zal wel in alle reclameuitingen duidelijk aanwezig zijn. Dit gevoel is verwerkt in het nieuwe logo, de huisstijl en de door Artline aangedragen slogan "Eenvoudig meer opbrengst". Alle beslissingen en communicatiemiddelen zullen vooraf getoetst gaan worden aan de merkessentie.

De nieuwe huisstijl van Engels Machines

Aan de hand van de merkessentie is er besloten om ons in de nieuwe huisstijl te houden aan twee basisvormen: het vierkant en de cirkel. Het vierkant is de hoofdvorm. De cirkel zal alleen ingezet worden om belangrijke vermeldingen op te laten vallen, bijvoorbeeld de slogan.

Om het logo op te laten vallen tussen alle andere vierkante vormen, is er gekozen om het vierkant van het logo 45° te draaien. Deze vorm was ook al aanwezig in het logo uit 1999, al was deze daar minder duidelijk aanwezig.

Brochures

Alle brochures van Engels Machines zijn vierkant, dit is immers de basisvorm. De companybrochure is Engels blauw en groter dan de productbrochures, die kleiner zijn en zijn uitgevoerd in de ondersteunende zandkleur.

Fotografie

De foto's voor Engels Machines zijn gemaakt tijdens een demonstratie. Deze demonstratie was echter buiten het aspergeseizoen. De asperge is later toegevoegd aan de foto's.

 

Overige communicatiemiddelen

De nieuwe huisstijl komt overal in terug. De website van Engels Machines heeft een restyling ondergaan met het nieuwe logo, de nieuwe kleuren en de typografie is aangepast. De nieuwe huisstijl werd als eerste gepresenteerd op de aspergebeurs in Kalsruhe. In de nieuwe beursstand van Engels zijn de vierkante vormen duidelijk zichtbaar. In een 3 dimensionaal ontwerp kan het vierkant gebruikt worden in een kubus. Op de foto rechts Geert met directeur Frank Engels. 

 

Geïnteresseerd of meer informatie?

We zien geen beperkingen en zijn niet gebonden aan media of technische toepassingen.
We denken open en zien daardoor meer mogelijkheden.

Artline gelooft dat de juiste combinatie van offline en online uiteindelijk een versterkend effect heeft.
De juiste combinatie voor de beste oplossing.

 

Contact