Ga direct naar de hoofdinhoud van deze pagina.

Branding Gilde-BT

Halverwege 2017 heeft Artline meegedaan aan een pitch voor een nieuwe huisstijl voor Gilde-BT bedrijfsopleidingen. Het bedrijf had zijn sporen ruimschoots verdiend op de bedrijfsopleidingenmarkt en was toe aan een nieuwe stap. Gilde-BT heeft Artline vervolgens gekozen uit 4 reclamebureau's. Na een goede voorbereiding en planning werd de nieuwe huisstijl begin dit jaar gepresenteerd.

Voorafgaand aan de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl werden er diepgaande gesprekken gevoerd met de klant. Tijdens deze gesprekken werd de essentie van het bedrijf naar voren gehaald. Deze merkessentie hebben we verwerkt in het branding- en communicatieplan. De merkessentie heeft aan de basis gestaan van het nieuwe ontwerp van het logo, verdere huisstijlelementen en de fotografie.

Gilde-BT website

Gilde-BT is altijd sterk geweest in het online aanbieden van cursussen. De website is dan ook het meest belangrijke onderdeel van hun marketing. De website is gekoppeld met de backoffice van Gilde-BT. Alle inschrijvingen komen automatisch binnen in hun systeem.

Bij het ontwikkelen van het ontwerp is er vooraf een functioneel ontwerp van de nieuwe website gepresenteerd. Hierin hebben we onderzocht hoe bezoekers vanuit de homepagina naar een contactmogelijkheid geleid kunnen worden. Het complete ontwerp is gericht op het genereren van conversies.

Belettering pand

Het pand van Gilde-BT aan de Venrayseweg in Venlo is ook geheel in huisstijl beletterd. Boven de ingang is duidelijk het logo zichtbaar. De schuine lijn in het logo loopt door over de glazen toren. Naast het pand zijn banieren geplaatst in huisstijl en er staat een groot bord ter herkenning in de voortuin.

RECENSIE

Na een grondige zoektocht naar de juiste full-service partner om ons de komende jaren te helpen met het invullen van onze nieuwe branding heeft Gilde-BT expliciet gekozen voor Artline. Op basis van expertise en partnership heeft Artline een brandingplan opgesteld dat we samen invulling geven. Een nieuwe huisstijl en logo, op basis van onze nieuwe branding, waren de eerste stap. Vervolgens hebben zij de juiste ondersteuning gegeven bij het ontwikkelen van een nieuwe websitestijl middels het inzetten van een websitebouwer en fotograaf. Nu, na een jaar partnership, zijn wij meer dan tevreden over Artline!

Erik Hoff - Directeur Marketing & Sales Gilde-BT

Geïnteresseerd of meer informatie?

We zien geen beperkingen en zijn niet gebonden aan media of technische toepassingen.
We denken open en zien daardoor meer mogelijkheden.

Artline gelooft dat de juiste combinatie van offline en online uiteindelijk een versterkend effect heeft.
De juiste combinatie voor de beste oplossing.

 

Contact