Ga direct naar de hoofdinhoud van deze pagina.

Branding Greenzone GmbH

Greenzone is onderdeel van WBE Groep en biedt zich aan als totaalleverancier van sierteeltproducten. Producten die vandaag via de website voor 14.00 uur zijn besteld, worden morgen door heel Duitsland voor 12.00 uur geleverd. Greenzone onderscheidt zich met een uitgebreid en trendy assortiment aan bloemen, planten en decoratiegroen. De contacten met lokale kwekers en partnerbedrijven zorgen voor een hoogwaardige kwaliteit tegen een scherpe prijs.

Op deze pagina lees je hoe de branding van Greenzone tot stand kwam.

Artline ontwikkelde voor Greenzone een logo en huisstijl op basis van de merkessentie die wij met de klant hebben bepaald. Deze kwam tot stand na onder andere een brainstormsessie op basis van de gegevens die wij tijdens een uitgebreid gesprek van een halve dag met de klant hadden achterhaald. Deze merkessentie wordt intern gebruikt om een gevoel naar de buitenwereld uit te stralen. 

Bij de ontwikkeling van alle reclameuitingen zal de merkessentie de rode draad vormen. Deze rode draad loopt door het logo van Greenzone, de bijbehorende huisstijl en slogan "Daar verheug ik me op". De slogan wordt voor de Duitse markt vertaald als "Da freu ich mich drauf". Alle beslissingen en communicatiemiddelen zullen vooraf getoetst gaan worden aan de merkessentie.

De nieuwe huisstijl van Greenzone

De basis van de nieuwe huisstijl van Greenzone is het logo dat bestaat uit een herkenbare bloemvorm. Door de draaiing in het logo wordt de vorm uniek voor Greenzone en past het beter bij de merkessentie. De ee in Greenzone is iets gekanteld, waardoor ze lijken te lachen.

De vorm van het logo blijft stevig overeind, zelfs als we de kleur van het logo veranderen. Hierdoor kunnen we het logo toepassen op iedere kleur achtergrond. De huisstijl wordt hierdoor erg kleurrijk. 

Brochures voor Greenzone

De brochures worden ingezet om het bestelproces op de website aan de klant uit te leggen. De brochures liggen helemaal in lijn met de rest van de huisstijl, aangevuld met een herkenbare foto van het model. Deze foto wordt later op meer communicatieuitingen gebruikt, zoals de verpakkingsdoos en op de website.

Greenzone op de beurs

De nieuwe huisstijl van Greenzone werd voor het eerst gepresenteerd op de IPM beurs in Essen. Het model van de foto was ook aanwezig om de folders uit te delen. Uiteraard zijn wij even gaan kijken naar de presentatie.

RECENSIE

Artline is doelgericht op zoek gegaan naar de essentie van GreenZone en de meerwaarde die GreenZone bied aan haar klanten. Met veel passie, creativiteit en de juiste begeleiding heeft Artline een marketingplan opgesteld en geïmplementeerd. In korte tijd werd de stoffige uitstraling omgevormd naar een springlevende huisstijl die werkelijk perfect bij GreenZone past!

Salvatore Cunsolo - Greenzone GmbH

 

Geïnteresseerd of meer informatie?

We zien geen beperkingen en zijn niet gebonden aan media of technische toepassingen.
We denken open en zien daardoor meer mogelijkheden.

Artline gelooft dat de juiste combinatie van offline en online uiteindelijk een versterkend effect heeft.
De juiste combinatie voor de beste oplossing.

 

Contact