Ga direct naar de hoofdinhoud van deze pagina.

Branding Kessel

Kessel is een klein Limburgs provinciedorp in de gemeente Peel en Maas en telt samen met Kessel-Eik ongeveer 4300 inwoners. Kessel ligt direct aan de oever van de Maas. De rijke historie, de unieke ligging en de bosrijke omgeving maakt Kessel bijzonder aantrekkelijk voor wandel- en fietstoerisme.

Samen met een team van enthousiaste dorpsgenoten heeft Artline de branding van het dorp Kessel op zich genomen. We hebben een merkessentie voor Kessel bepaald en een complete huisstijl voor Kessel ontworpen.

Dorpsromantiek

 Voor het bepalen van de merkessentie, hebben we Kessel goed onder de loep genomen. Hierbij hebben we gekeken naar onder andere het onderscheidend vermogen, de doelgroep die aangetrokken moet worden en de concurrentie van andere dorpen in de nabije omgeving. Uiteindelijk is bepaald dat de merkessentie van Kessel "dorpsromantiek" is. Dit woord omvat Kessel in alle opzichten. De merkessentie bevat de sfeervolle combinatie van de Maaspanorama's en natuurlijke omgeving, Kastelen en de historische kern met uitgebreide horecavoorzieningen. De slogan voor Kessel zal worden "Neem me mee naar Kessel".

Neem me mee naar Kessel

De merkessentie is vertaald naar een herkenbare huisstijl, die de komende tijd uitgerold gaat worden in diverse media-uitingen. Het bijzondere aan deze huisstijl is dat we de slogan hebben verwekt in het logo. De merkessentie "dorpsromantiek" komt in de huisstijl ook terug in het kleurgebruik en de fonts.

Kesselse kusjes

Een leuk voorbeeld van het toepassen van de merkessentie "dorpsromantiek" zijn de Kesselse Kusjes. Deze smakelijke koekjes in de vorm van een kusje worden gebakken in Kessel en zijn te koop bij diverse Kesselse ondernemers. Bij de verkooppunten worden posters opgehangen met een foto van verschillende meisjes uit Kessel die het koekje voor hun mond houden als een kusje. 

Bij de Kesselse horeca worden de koekjes geserveerd bij de thee of koffie.

Geïnteresseerd of meer informatie?

We zien geen beperkingen en zijn niet gebonden aan media of technische toepassingen.
We denken open en zien daardoor meer mogelijkheden.

Artline gelooft dat de juiste combinatie van offline en online uiteindelijk een versterkend effect heeft.
De juiste combinatie voor de beste oplossing.

 

Contact