Ga direct naar de hoofdinhoud van deze pagina.

Branding Lenders BV

Lenders BV zijn ervaren ondernemers in de wereld van de plantenteelt. Ze putten uit een schat aan kennis en ervaring. Daarnaast hebben ze innovatie hoog in het vaandel staan. Artline werd gevraagd voor de ontwikkeling van een branding- en marketingplan en een nieuw logo en huisstijl.

Op deze pagina lees je hoe de branding van Lenders BV tot stand kwam.

Op basis van een uitgebreid gesprek hebben wij de merkessentie bepaald. De merkessentie is het gevoel waar het bedrijf voor staat en is daarmee de onderscheidende waarde ten opzichte van de concurrentie. Deze merkessentie wordt niet naar buiten toe gecommuniceerd en geldt alleen voor intern gebruik. Uit de merkessentie bleek dat Lenders toe was aan een nieuw logo en huisstijl.

De huisstijl werd doorgevoerd in diverse uitingen. Er werd een nieuwe brochure ontwikkeld in meerdere talen en de nieuwe huisstijl werd zichtbaar in de outdoor uitingen bij het bedrijfspand. Daarnaast werd er een nieuwe website ontwikkeld in verschillende talen. Er werden een fotograaf en een videobedrijf ingezet om de merkessentie te vertalen in beeld voor op de website.

De huisstijl van Lenders

Het nieuwe logo van Lenders is afgeleid van het oude logo. In het oude logo waren illustratief een veld, de horizon en de zon verwerkt. In het nieuwe logo zijn het veld en de zon gevisualiseerd als kromme bogen. De horizon is vervangen door de letters "Lenders". In de huisstijl komen de bogen uit het logo steeds terug, waarbij de vormen elkaar overlappen en spannende patronen creëren. 

Beurswand, bedrijfsfilm en brochures

Op de beurs in Karlsruhe werd voor het eerst de nieuwe huisstijl gepresenteerd. De geheel vernieuwde beursstand was helemaal in nieuwe huisstijl gegoten. De bogen uit het logo hebben weer een prominente plaats gekregen en de gebruikte fotografie straalt de merkessentie uit.

Op het beeldscherm werden de nieuwe bedrijfsfilms gepresenteerd. Verder zijn de nieuwe brochures in meerdere talen uitgereikt aan de bezoekers.

Uitstraling van het pand van Lenders

 Bij het pand van Lenders zijn diverse uitingen geplaatst. Bij de ingang staat een zuil met een brievenbus. Deze zuil is opgemaakt in de herkenbare huisstijl van Lenders. Het grote logo op de loods is vanaf de Midden-Peelweg te zien. De wapperende vlaggen in huisstijl maken het plaatje compleet.

 

Belettering pand

De website van Lenders

De website van Lenders is vormgegeven in de nieuwe huisstijl, geschikt voor mobiele apparaten en voorzien van een plug-in waarbij de klant gemakkelijk de pagina's kan vertalen. De website is dan ook beschikbaar in diverse talen. Voorafgaand aan het ontwerp is samen met de klant een boomstructuur en schematische indeling bepaald. 

Geïnteresseerd of meer informatie?

We zien geen beperkingen en zijn niet gebonden aan media of technische toepassingen.
We denken open en zien daardoor meer mogelijkheden.

Artline gelooft dat de juiste combinatie van offline en online uiteindelijk een versterkend effect heeft.
De juiste combinatie voor de beste oplossing.

 

Contact