Ga direct naar de hoofdinhoud van deze pagina.

Artline logo

Kleur 

en branding

Kleur is een belangrijk aspect van branding, omdat het een grote invloed kan hebben op de perceptie en emoties van consumenten. Elke kleur heeft zijn eigen symboliek en kan een specifieke boodschap overbrengen.

Maak een afspraak

Facebook icon Instagram icon Linkedin icon

Enkele 
weetjes

Bijna 93% van de mensen aangeeft dat het visuele aspect de grootste factor is in het besluit om een product wel of niet te kopen. Dit is zelfs belangrijker dan bijvoorbeeld de smaak en geur.

Advertenties met kleur worden 42% meer gelezen dan advertenties die alleen zwart/wit gebruiken.

Kleuren de herkenbaarheid van je merk tot maar liefst 80% kunnen vergroten?



Maak een afspraak

Een sterke merkessentie omvat de kernwaarden van je bedrijf, gecombineerd met alle unieke kenmerken en voordelen die je kunt bieden. Door de merkessentie op een consistente en overtuigende manier te communiceren, kan je bedrijf zijn reputatie en herkenbaarheid versterken. Niet alleen bij je klanten, maar het kan ook de aandacht trekken van potentiële werknemers.

Getalenteerde en betrokken medewerkers aantrekken

Getalenteerde werknemers zullen eerder kiezen voor een bedrijf met een goede reputatie en goed aansluit bij hun eigen gevoel en waarden. Een goed doordachte merkessentie zal daarom optimaal bijdragen aan het aantrekken van medewerkers die goed passen bij de bedrijfscultuur.

Bovendien zal een sterk merk meehelpen om de betrokkenheid en loyaliteit van werknemers te vergroten. Als werknemers zich verbonden voelen met de missie en waarden van het bedrijf en trots zijn om daar te werken, zullen ze gemotiveerder zijn en zich meer inzetten voor het bedrijf. Dit kan leiden tot hogere productiviteit, betere prestaties en een lager personeelsverloop.

Hoe gaat Artline te werk?

Een merkessentie kun je als bedrijf niet zelf bepalen. Het is moeilijk om objectief te blijven en eigen blinde vlekken te herkennen. Artline stelt de juiste vragen en kijkt als buitenstaander met een frisse blik naar je bedrijf, net zoals je klanten en potentiële werknemers dat doen. 

Hoe pakken wij dat aan? We starten altijd met een uitgebreid intakegesprek. Tijdens dit gesprek, samen met mensen uit verschillende afdelingen van je bedrijf, bespreken we alle benodigde informatie tot in detail. Alleen dan kunnen we de merkessentie met ons brandingteam bepalen. De merkessentie wordt persoonlijk gepresenteerd aan de hand van een uitgebreid brand- en marketingcommunicatieplan. 

Wat kan ik verwachten?

  • De merkessentie helpt je om je bedrijf te differentiëren van andere spelers in de markt.
  • Geef richting aan je marketing- en communicatieuitingen door het uitdragen van een consistente boodschap
  • Trek talentvolle werknemers aan die passen bij de bedrijfscultuur en waarden
  • Branding draagt bij aan het opbouwen van een positieve reputatie voor je bedrijf
  • Branding bouwt merkloyaliteit op bij klanten en werknemers, wat kan leiden tot herhaalaankopen en aanbevelingen

Wil je graag meer weten over onze unieke werkwijze? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Deze bedrijven gingen je voor

Inmiddels hebben we tientallen brandingplannen voor bedrijven mogen verzorgen.
Onderstaand een kleine greep uit de bedrijven die we mochten helpen met groeien.
Klik op een van de afbeeldingen voor meer informatie.

 

GBT Opleidingen

GBT Opleidingen

Kessel

Kessel

Elmec

Elmec

Perfect Coat

Perfect Coat

Rinske Laurentius

Rinske Laurentius

Fiori Felici

Fiori Felici

Kennis maken?
Tijd voor koffie!

Wil je graag eens praten over branding, een nieuwe huisstijl of het vergroten van je online bereikbaarheid?

Wij schuiven graag aan tafel om jouw verhaal aan te horen en onze effectieve werkwijze te presenteren. Uiteraard is onze kennismaking geheel vrijblijvend en onder het genot van een kopje koffie. Wanneer komt het uit?

Maak een afspraak