Kleur
en branding
Kleur is een belangrijk aspect van branding, omdat het een grote invloed kan hebben op de perceptie en emoties van consumenten. Elke kleur heeft zijn eigen symboliek en kan een specifieke boodschap overbrengen.
Kleur is een belangrijk aspect van branding, omdat het een grote invloed kan hebben op de perceptie en emoties van consumenten. Elke kleur heeft zijn eigen symboliek en kan een specifieke boodschap overbrengen.
Bijna 93% van de mensen aangeeft dat het visuele aspect de grootste factor is in het besluit om een product wel of niet te kopen. Dit is zelfs belangrijker dan bijvoorbeeld de smaak en geur.
Advertenties met kleur worden 42% meer gelezen dan advertenties die alleen zwart/wit gebruiken.
Kleuren de herkenbaarheid van je merk tot maar liefst 80% kunnen vergroten?
Een sterke merkessentie omvat de kernwaarden van je bedrijf, gecombineerd met alle unieke kenmerken en voordelen die je kunt bieden. Door de merkessentie op een consistente en overtuigende manier te communiceren, kan je bedrijf zijn reputatie en herkenbaarheid versterken. Niet alleen bij je klanten, maar het kan ook de aandacht trekken van potentiële werknemers.
Getalenteerde werknemers zullen eerder kiezen voor een bedrijf met een goede reputatie en goed aansluit bij hun eigen gevoel en waarden. Een goed doordachte merkessentie zal daarom optimaal bijdragen aan het aantrekken van medewerkers die goed passen bij de bedrijfscultuur.
Bovendien zal een sterk merk meehelpen om de betrokkenheid en loyaliteit van werknemers te vergroten. Als werknemers zich verbonden voelen met de missie en waarden van het bedrijf en trots zijn om daar te werken, zullen ze gemotiveerder zijn en zich meer inzetten voor het bedrijf. Dit kan leiden tot hogere productiviteit, betere prestaties en een lager personeelsverloop.
Een merkessentie kun je als bedrijf niet zelf bepalen. Het is moeilijk om objectief te blijven en eigen blinde vlekken te herkennen. Artline stelt de juiste vragen en kijkt als buitenstaander met een frisse blik naar je bedrijf, net zoals je klanten en potentiële werknemers dat doen.
Hoe pakken wij dat aan? We starten altijd met een uitgebreid intakegesprek. Tijdens dit gesprek, samen met mensen uit verschillende afdelingen van je bedrijf, bespreken we alle benodigde informatie tot in detail. Alleen dan kunnen we de merkessentie met ons brandingteam bepalen. De merkessentie wordt persoonlijk gepresenteerd aan de hand van een uitgebreid brand- en marketingcommunicatieplan.
Wil je graag meer weten over onze unieke werkwijze? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.
Inmiddels hebben we tientallen brandingplannen voor bedrijven mogen verzorgen.
Onderstaand een kleine greep uit de bedrijven die we mochten helpen met groeien.
Klik op een van de afbeeldingen voor meer informatie.
Contact opnemen met Artline en maak kennis met ons
Wil je graag eens praten over branding, een nieuwe huisstijl of het vergroten van je online bereikbaarheid?
Wij schuiven graag aan tafel om jouw verhaal aan te horen en onze effectieve werkwijze te presenteren. Uiteraard is onze kennismaking geheel vrijblijvend en onder het genot van een kopje koffie. Wanneer komt het uit?