Ga direct naar de hoofdinhoud van deze pagina.

Artline logo header website

In ons Artline blog vertellen wij interessante feiten over ons vakgebied en geven wij tips over marketing en communicatie.

10 tips: hoe maak je een landingspagina?

Een landingspagina is een essentieel onderdeel van een online marketingcampagne. Hier volgt informatie voor het maken van een goede landingspagina.

10 Tips voor het maken van een optimale landingspagina

10-tips-landingspagina

10 Tips voor het maken van een optimale landingspagina

De inzet van landingspagina op de website is steeds gebruikelijker. De landingspagina zorgt voor de meeste bezoekers en levert de meeste business op.

Hoe maak je een succesvolle Landingspagina voor je eigen business? We geven hierbij tips voor het maken van een dergelijke landingspagina. De doelstelling van een website bezoek is meestal niet het website bezoek zelf. Je wil dat de bezoeker een actie onderneemt. Hoe krijgen we de bezoeker zover dat hij de website bezoekt, op de website blijft en vervolgens converteert? Een goed landingspagina is het antwoord.

1) Maak een interessante landingspagina

Na het maken van een prima adwords campagne is het van belang dat mensen gaan klikken naar jouw website. Hierna willen we dat de bezoeker gaat converteren. Dat lukt alleen met een uitstekende landingspagina. Als een bezoeker op de google ads-advertentie of een organisch zoekresultaat heeft geklikt komt hij op de landingspagina terecht. Deze pagina is de pagina waar je echt op terecht wil komen. Hij toont waar je naar op zoek bent. Op deze landingspagina bepalen de bezoekers of ze blijven of weer weg klikken. Zorg er dus voor dat deze heel goed is. Een homepagina is dus geen landingspagina.

2) Beperk de navigatiemogelijkheden

Door het bieden van te veel navigatiemogelijkheden lopen we het risico dat de bezoeker de landingspagina gaat verlaten. Of dat de bezoeker zich stoort aan de vele doorlink mogelijkheden. Houdt de landingspagina gebruiksvriendelijk en beperk je navigatiemogelijkheden.

3) Duidelijke conversie

De navigatiemogelijkheden beperkt houden, maar ook de andere doorlink en doorklik mogelijkheden beperkt houden. Plaats maar een duidelijke bestel- of reactiebutton op je landingspagina. Als de bezoeker doorklikt moet hij op de gewenste pagina terecht komen en niet nog drie keer moeten klikken. De kans is groot dat hij gaat afhaken.

4) Schrijf geen lange teksten.

Door te lange teksten op de landingspagina wordt de bezoeker snel verveelt. Alleen relevante en beknopte informatie over een bepaald product maakt de kans op conversie groter. Kies dus voor beperkte en korte en bondige teksten.

5) Gebruik relevante zoekwoorden

Teksten schrijven met een SEO gehalte is erg belangrijk. Een landingspagina moet uiteraard goed gevonden worden met of zonder ads-campagne. Maar ga niet overdrijven. Een tekst met heel veel relevante zoekwoorden is bijzonder saai en stimuleert niet het interesse om verder te lezen of te converteren. Probeer daarom creatief met je teksten om te gaan zodat de bezoeker gaat converteren of je website onthoudt.

6) Ben creatief

Creatief zijn met je teksten, maar maak het niet te bont. De landingspagina dient vooral duidelijk te blijven. De juiste balans zoeken tussen een SEO technische landingspagina met een creatieve invulling van de teksten.

7) Zorg voor een mooie vormgeving

Duidelijkheid en helderheid geldt ook voor de layout en vormgeving van de landingspagina. Teveel creativiteit is niet wenselijk het bevorderd de conversie niet! Dus zorg voor een zorgvuldig gekozen ontwerp.

8) Bepaal de doelgroep

De landingspagina moet duidelijk voor de gewenste doelgroep gemaakt worden. Maar voor jezelf duidelijk hoe de doelgroep eruit ziet en richt de landingspagina daarop in. Als je bouwproducten verkoopt zal er een andere uitstraling zijn dan een beautysalon. De landingspagina moet het gewenste gevoel uitstralen.

9) Een landingspagina moet onthouden worden

Teveel landingspagina’s zijn standaard met een basisopmaak. Zorg dat jou landingspagina eruit springt en hierdoor onthouden wordt. Maak de pagina grappig, interessant, bijzonder of zelfs schokkend.

10) Volg de bezoekers

De landingspagina heeft het effect bereikt, de bezoeker heeft een conversie gedaan. Hoe nu verder? We meten via bv. analytics het verkeer van en naar je landingspagina toe. Volg de weg die de bezoeker heeft gevolgd en waar hij heeft afgehaakt. Speel hier slim op in en verbeter door de kennis van je landingspagina.

Het belang van een landingspagina is duidelijk. Met deze 10 tips is het ook voor jou mogelijk een effectieve landingspagina te maken. Zou dit niet lukken en heb je hulp nodig dan zijn wij er uiteraard nog.

Meer weten?

Neem dan contact op met Geert van Bergen 077-3060080 of stuur een e-mail, info@artline.nl
Wij nemen dan contact met je op voor een vrijblijvend adviesgesprek.