Ga direct naar de hoofdinhoud van deze pagina.

Waarom nog drukwerk?

08-04-2016

Sommige mensen zeggen dat door de digitale media alle geprinte en gedrukte media zullen verdwijnen. De geprinte media is ten dode opgeschreven! Onzin, printen is springlevend!

Dat drukwerk niet meer van deze tijd is wordt meestal gezegd door mensen uit de digitale wereld. Oké, print is niet altijd het aangewezen communicatiemiddel, maar er zijn zoveel argumenten die vóór gedrukte media pleiten. Uit onderzoek blijkt dat complexe of uitgebreide informatie effectiever door gedrukte media wordt overgebracht dan door online media.

Drukwerk is onderscheidend

Nu de budgetten makkelijker naar online communicatie verschuiven, biedt een mooi vormgegeven en fraai afgewerkt stukje drukwerk opeens een uitgelezen mogelijkheid om je te onderscheiden van de concurrent. Want wanneer heb je onlangs nog een fraai vormgegeven brochure ontvangen gedrukt op zorgvuldig geselecteerde papiersoorten met een uitstekend getypografeerde boodschap en perfecte fotografie? En wat te denken van de vele mogelijkheden van drukwerkveredeling, zoals lamminaat, pregen, foliedruk en de vele mogelijkheden van stanzen, vouwen en binden. Bedrijven en organisaties die professionaliteit en kwaliteit willen uitstralen zullen met vakkundig en goed verzorgd drukwerk deze identiteit nog meer bevestigen.

Offline en online media versterken elkaar

We willen je geen richting induwen, maar zowel print als ook online kunnen elkaar duidelijk versterken. Goede tijden voor designers. Zowel offline als ook online valt er nog veel vorm te geven. Daarnaast is ook gebleken dat gedrukte en geprinte media een substantiële bijdrage levert aan het positieve effect van een mediacampagne.

Gedrukte media bevat informatieve content en is een bron van inspiratie en beleving en wordt daardoor intensiever gelezen. Hierdoor zal de kwaliteit van de boodschap toenemen! Tijdens het lezen van gedrukte media zal men nauwelijks multitasken, waardoor de volledige aandacht bij het gedrukte tijdschrift blijft. Ook het gebruik van advertenties in gedrukte magazines vindt men niet storend. Deze worden gezien als een logisch onderdeel van het magazine, waardoor de lezer er aandachtig kennis van neemt.

De totale toename van gedrukte media naast digitale media is gebleken. Zelfs 82% is evenveel of meer tijdschriften gaan lezen sinds ze ook digitaal lezen. De totale tijd die men leest is 92 minuten, waarvan 70 minuten gedrukte media. Lezen van papier is pas echt genieten. Voor de snelle en actuele informatie gebruikt men digitale media.

Minder afleiding bij gedrukte media

Wereldnieuws, familieberichten, nieuws van je vrienden of omgeving ontvang je steeds vaker via je smartphone. Deze informatiebron is moeilijk weg te denken, laat staan uit te zetten. Bang dat we iets missen. Wanneer je digitaal een verhaal wilt lezen word je al gauw afgeleid door een binnenkomend Facebookbericht, Tweets, een bericht van nu.nl en SMS-jes. Met plezier en aandacht en in alle rust een magazine, brochure of folder lezen is dan ook een heerlijk moment. Print verdiept en maakt intens contact met de geconcentreerde lezer.

Drukwerk prikkelt de zintuigen

Qua snelheid wint geprinte media nooit van digitaal, maar print prikkelt de zintuigen. Print geeft mooie fotografie een podium. Print biedt oneindig veel veel mogelijkheden in formaten, papiersoorten, kleur gevoel en beleving. Met drukwerk bouw je een meer persoonlijke relatie op met de lezer. 

Een campagne heeft gemiddeld 20% meer resultaat wanneer men ook gebruik maakt van gedrukte media. Een complete mediamix is daarom ondenkbaar zonder geprinte media. Het geeft een boost aan branding-ervaring, attentiewaarde, boodschapoverdracht en geeft de identiteit of aankoopintentie een duidelijke, positieve impuls.

Drukwerk is persoonlijker

Informatie op internet is voor iedereen overal bereikbaar. Het is gemeengoed, van iedereen en met een enorm vluchtig karakter. Drukwerk is anders, speciaal en persoonlijk. Een tastbaar product dat je kunt ruiken en voelen. Drukwerk is uniek en blijvend! Reden genoeg om te blijven kiezen voor gedrukte of geprinte media.

Geert van Bergen

Geïnteresseerd of meer informatie?

We zien geen beperkingen en zijn niet gebonden aan media of technische toepassingen.
We denken open en zien daardoor meer mogelijkheden.

Artline gelooft dat de juiste combinatie van offline en online uiteindelijk een versterkend effect heeft.
De juiste combinatie voor de beste oplossing.

 

Contact