Een sterke merkessentie omvat de kernwaarden van je bedrijf, gecombineerd met alle unieke kenmerken en voordelen die je kunt bieden. Door de merkessentie op een consistente en overtuigende manier te communiceren, kan je bedrijf zijn reputatie en herkenbaarheid versterken. Niet alleen bij je klanten, maar het kan ook de aandacht trekken van potentiële werknemers.
Getalenteerde en betrokken medewerkers aantrekken
Getalenteerde werknemers zullen eerder kiezen voor een bedrijf met een goede reputatie en dat goed aansluit bij hun eigen gevoel en waarden. Een goed doordachte merkessentie zal daarom optimaal bijdragen aan het aantrekken van medewerkers die goed passen bij de bedrijfscultuur.
Bovendien zal een sterk merk meehelpen om de betrokkenheid en loyaliteit van werknemers te vergroten. Als werknemers zich verbonden voelen met de missie en waarden van het bedrijf en trots zijn om daar te werken, zullen ze gemotiveerder zijn en zich meer inzetten voor het bedrijf. Dit kan leiden tot hogere productiviteit, betere prestaties en een lager personeelsverloop.
Hoe gaat Artline te werk?
Een merkessentie kun je als bedrijf niet zelf bepalen. Het is moeilijk om objectief te blijven en eigen blinde vlekken te herkennen. Artline stelt de juiste vragen en kijkt als buitenstaander met een frisse blik naar je bedrijf, net zoals je klanten en potentiële werknemers dat doen.
Hoe pakken wij dat aan? We starten altijd met een uitgebreid intakegesprek. Tijdens dit gesprek, samen met mensen uit verschillende afdelingen van je bedrijf, bespreken we alle benodigde informatie tot in detail. Alleen dan kunnen we de merkessentie met ons brandingteam bepalen. De merkessentie wordt persoonlijk gepresenteerd aan de hand van een uitgebreid brand- en marketingcommunicatieplan.
Wat kan ik verwachten?
- De merkessentie helpt je om je bedrijf te onderscheiden ten opzichte van andere spelers in de markt.
- Geef richting aan je marketing- en communicatieuitingen door het uitdragen van een consistente boodschap
- Trek talentvolle werknemers aan die passen bij de bedrijfscultuur en waarden
- Branding draagt bij aan het opbouwen van een positieve reputatie voor je bedrijf
- Branding bouwt merkloyaliteit op bij klanten en werknemers, wat kan leiden tot herhaalaankopen en aanbevelingen
Wil je graag meer weten over onze unieke werkwijze? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.