Ga direct naar de hoofdinhoud van deze pagina.

Merkessentie en branding

Merkessentie en branding

Marketing-communicatieplan

Is branding van een bedrijf belangrijk?

Branding is voor veel bedrijven nog een relatief nieuw begrip. Wat houdt branding in? Moet jij als bedrijf hier iets mee doen? Branding wordt steeds belangrijker in de moderne wereld. Er worden steeds meer reclame uitingen naar bedrijven en consumenten gecommuniceerd. Het is daarom belangrijk om er als bedrijf voor te zorgen dat je op een onderscheidende, eigen manier wordt herkend door de klant.

Branding is het doorgronden van de eigen identiteit en deze ook in alle communicatiemiddelen naar de markt communiceren. De klant krijgt door branding een uniform beeld en gevoel bij de producten of diensten van het bedrijf.

Werkwijze het bepalen van de branding van een bedrijf

Portfolio

Branding Kessel merkessentie en nieuwe huisstijl

Branding Kessel

Lees meer

Branding Engels Machines merkessentie en nieuwe huisstijl

Branding Engels Machines

Lees meer

Branding Greenzone merkessentie en nieuwe huisstijl

Branding Greenzone GmbH

Lees meer

Het marketing-communicatieplan

 Aan de hand van de branding wordt een creatief concept geschreven. In het creatief concept staat alles in het teken van de merkessentie en de daarbij horende themazin. Dit creatief concept wordt gebruikt als rode draad door de marketingcommunicatiemiddelen die worden ingezet. Het complete plan wordt beschreven in het marketingcommunicatieplan, waarin wij een voorstel maken voor een langere periode. In het plan worden zowel online als offline media opgenomen, waarbij het van belang is dat beide richtingen elkaar versterken. 

Uitleg van het creatief concept in het marketingcommunicatieplan

Interesse?
Een gesprek is geheel vrijblijvend.

Tijd voor koffie!

Wij zouden het fijn vinden om een kopje koffie te komen drinken. 

Nodig ons uit