Ga direct naar de hoofdinhoud van deze pagina.

Gilde-BT

Branding

Gilde-BT opleidingen is een van de grootste opleiders van Nederland. Het opleidingsinstituut biedt cursussen, trainingen en beroepsopleidingen aan prominente bedrijven. Gilde-BT was toe aan een nieuwe huisstijl. Artline werd unaniem gekozen uit 3 reclamebureau's die uitgenodigd waren voor een presentatie. Ons brandingplan sprak ontzettend aan.

Terug naar branding

Facebook icon Instagram icon Linkedin icon

Een nieuwe richting
Betere positionering

Gilde-BT opleidingen specialiseerde zich de laatste jaren steeds meer in het opleiden van "blue collar" personeel. De uitstraling van de huisstijl correspondeerde daardoor niet meer met de doelgroep.

Maak een afspraak

 

Artline bepaalde een nieuwe merkessentie voor Gilde-BT opleidingen, die aansluit bij de nieuwe grotendeels mannelijke doelgroep. Om naar de buitenwereld toe duidelijk te maken dat er een grote verandering had plaatsgevonden, was het essentieel dat er een nieuwe huisstijl kwam. Het nieuwe logo is strak en solide, met stevige mannelijke letters.

De nieuwe huisstijl werd doorgevoerd van het visitekaartje tot aan de belettering van het pand. De nieuwe slogan "Krachtiger op de werkvloer" staat prominent vermeld op de meeste uitingen.

Wat heeft Artline gemaakt voor Gilde-BT Opleidingen?

  • Een brandingplan waarbij de merkessentie is bepaald
  • Een nieuw logo en huisstijl, beter passend bij de merkessentie
  • Het ontwerp voor een nieuwe website
  • Het ontwerp van een nieuwe belettering op het pand en voor de auto's
  • Diverse folders, informatiesheets en banners
  • Cursusmateriaal

Dit zegt onze klant

Na een grondige zoektocht naar de juiste full-service partner om ons de komende jaren te helpen met het invullen van onze nieuwe branding heeft Gilde-BT expliciet gekozen voor Artline. Op basis van expertise en partnership heeft Artline een brandingplan opgesteld dat we samen invulling geven. Een nieuwe huisstijl en logo, op basis van onze nieuwe branding, waren de eerste stap. Vervolgens hebben zij de juiste ondersteuning gegeven bij het ontwikkelen van een nieuwe websitestijl middels het inzetten van een websitebouwer en fotograaf. Nu, na een jaar partnership, zijn wij meer dan tevreden over Artline!

− Eric Hoff, Gilde-BT

Branding toegepast in een creatief concept  

We vertalen de merkessentie naar een creatief concept. Het creatief concept draagt het brandinggevoel in alle facetten. Inmiddels hebben we voor tientallen bedrijven de een creatief concept mogen verzorgen. Onderstaand een kleine greep uit de bedrijven die we hebben geholpen met het versterken van de merkidentiteit. Benieuwd hoe we dit hebben gedaan? Klik op onderstaande foto's voor meer informatie over het brandingproject.

 

Bouwbedrijf Verlaak

Bouwbedrijf Verlaak

Fiori Felici

Fiori Felici

Rinske Laurentius

Rinske Laurentius

Elmec

Elmec

Gilde-BT

Gilde-BT

Greenzone

Greenzone

Perfect Coat

Perfect Coat

Lenders

Lenders

Bronsgieterij Custers

Bronsgieterij Custers

Kessel

Kessel

OVD Opleidingen

OVD Opleidingen

Restaurant Vaers

Restaurant Vaers

Kennis maken?
Tijd voor koffie!

Wil je graag een advies over branding, een nieuwe huisstijl of het vergroten van je online resultaten?

Wij schuiven graag aan om jullie onze effectieve werkwijze te presenteren.
Uiteraard is onze kennismaking geheel vrijblijvend en onder het genot van een kopje koffie. Wanneer komt het uit?

Maak een afspraak